+36 42 210 500 +36 42 210 001 - NYÍRTELEK PETŐFI 28 4461 - TELEPÜLÉSÜNKÖN 0-24 ÓRÁS TÉRFIGYELŐ KAMERARENDSZER MŰKÖDIK. [email protected]

A Bethlen Gábor Alap támogatásával megvalósult a Testvér-települési programok. „Határon innen, határon túl” TTP-KP-1-2016/1-000109 pályázati azonosító számon megvalósított program keretén belül a Beregrákosi Magyar Tannyelvű Általános Iskola 15 tanulója és 2 kísérőtanára   valamint  Nyírteleki Általános Iskola 15 tanulója és 2 kísérő tanára közös programokon vettek részt 2016. szeptember 16-17-18-án.

Köszönet és hála Beregrákosról

„Szeretni az emberiséget:ez minden nemes szívnek elengedhetetlen feltétele.”/Kölcsey F./

A szeretet olyan szívben lakozó érték, amely nem kerül pénzbe. A szeretet többféle lehet: szülő-gyermek kapcsolatából fakadó, egymás iránti szeretet, hazaszeretet, a magyar nyelv iránti szeretet, TESTVÉRI szeretet. Test-vér.

A testvéri szeretet nemcsak családon belül létezik, hanem országok, falvak és városok között is. Ilyen kapcsolata van Beregrákosnak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírtelekkel már több mint egy évtizede. Évente kapunk meghívást a városnapi rendezvényekre, amelyeken szívesen veszünk részt.

Legutóbb 2016. szeptember 16-17-18-ra  kapott meghívást a Beregrákosi Magyar Tannyelvű Általános Iskola 15 tanulója és 2 kísérőtanára a Bethlen Gábor Alapítványhoz benyújtott nyertes pályázat  jóvoltából.(Dr. Kerényi Attila és Szlovenszki Lászlóné- a szerk. )

Nagyon örültünk a meghívásnak. Várakozással teli izgalommal készülődtünk szeptember 16-án, pénteken reggel a nagy utazásra. Vidáman gyülekeztünk a gyerekekkel az iskolánk előtt. Majd elindultunk, s megérkeztünk az Asztély-Beregsurány határátkelőhelyre. Zökkenőmentes volt az átkelés, s az anyaország határán már várt is bennünket az autóbusz és Nagy Anna tanárnő, aki ismertette velünk a háromnapos kirándulás programját és kedvesen, szeretettel és nagy türelemmel kísérte, kalauzolta a kis csapatot 3 napon keresztül.

Örvendetes hír volt a gyerekek számára, hogy 15 nyírteleki tanuló is csatlakozik hozzánk Nyíregyházán, s együtt fogjuk tölteni a hétvégét.

Míg várakoztunk a találkozásra, addig nebulóink megrohamozták a Nyíregyházi Állatpark melletti játszóteret, majd megismerkedtünk a nyírteleki tanulókkal és tanáraikkal, Ildikóval és Erikával. A finom és bőséges ebéd után hosszú időbe telt, míg bejártuk a hatalmas területet, s alaposan megnéztünk minden állatot.  Nagyon jól szórakoztak a gyerekek, kellemesen telt az idő. Este 7 órára érkeztünk meg a Nyírteleki Általános Iskola ebédlőjébe, ahol elfogyasztottuk a vacsoránkat.

Köszönjük az iskola szakácsainak, hogy hétvégéjüket ránk áldozták!

Szállást a Kedvesház Kollégiumban biztosítottak számunkra, ahol Balogh László leste minden óhajunkat, kívánságunkat. Köszönjük!

Kirándulásunk második napja sem volt unalmas. A bőséges reggeli után meglátogattuk Kossuth Lajos szülőházát, megismertük élettörténetét, ami annyira érdekes volt, hogy a csapat legkisebb tagjától kezdve a legnagyobbig mindenki figyelmesen végighallgatta, majd közösen, szívből jövő lelkesedéssel énekeltük el a Kossuth Lajos azt üzente című dalt. Úti célunk ezután Szerencs volt, ahol elfogyasztottuk ebédünket, majd a Rákóczi- vár megtekintése után elsétáltunk a Szerencsi Bonbon Kft. csokoládéüzemébe. Itt felejthetetlen élményekben volt részünk: megismerkedtünk a csokoládékészítés „tudományával”, kóstolgattuk a finomabbnál finomabb édességeket, sőt,  mindnyájan készíthettünk csokoládét is, amelyet a látogatás végén megkaptunk ajándékba. A gyönyörű Pisla- tanyán a friss levegőn vacsoráztunk, ahol a házigazda saját készítésű szörppel fogadott bennünket.

Az izgalom még fokozódott, amikor segíthettünk neki az állatok etetésében, itatásában.

Vége lett a második napnak is, rengeteg élménnyel gazdagodva feküdtünk le aludni, és nagyon vártuk már, hogy eljöjjön kirándulásunk harmadik napja, hisz tudtuk, hogy még mi vár ránk.

Vasárnap reggeli után elindultunk Sóstóra, az Aquarius Élményfürdőbe. Nagy élményt jelentett a gyerekek számára a csúszdapark, mintha nem is fáradtak volna el az előző napokban, csak úgy rótták a köröket fel-le a csúszdákon. Gyorsan elrepült ez a nap is! Ebéd után visszaérkeztünk Nyírtelekre, ahol közös fagylaltozás közben búcsúztunk el egymástól, és mindenki elindult a saját otthona felé.

Vendéglátóink enni- és innivalóval is elláttak bennünket az útra. Jól éreztük magunkat, a gyerekek élményekben gazdag, tartalmas hétvégét tölthettek el testvérvárosunk támogatásával.

Nagyon-nagyon hálásak vagyunk Szekeres József Polgármester Úrnak a meghívásért, a szervezőknek, a vendéglátóknak, s mindenkinek, aki azon fáradozott, hogy a 15 beregrákosi iskolásnak egy életre szóló élményt, pihenést biztosítson a három nap alatt.

Hálás szívvel köszönjük!

Testvéri szeretettel: A Beregrákosi Általános Iskola 15 tanulója és két tanára: Tóth Margit és Oljusinec Katalin

[gview file=”https://azenvarosom.hu/site/wp-content/uploads/2016/10/testvertelepulesibrogramok_br_2016.pdf”]