+36 42 210 500 +36 42 210 001 - NYÍRTELEK PETŐFI 28 4461 - TELEPÜLÉSÜNKÖN 0-24 ÓRÁS TÉRFIGYELŐ KAMERARENDSZER MŰKÖDIK. [email protected]

Testvér-települési programok és együttműködések pályázatán  „Határon innen és túl!”

A kárpátaljai Beregrákos magyar nyelvű általános iskolája tanulóinak látogatása Nyírtelken

1. október 27.-től 29.-ig a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. pályázata keretében Nyírtelek testvérvárosának, az ukrajnai Beregrákos magyar nyelvű általános iskolai felső tagozatos tanulóinak és a nyírteleki Szent Anna Katolikus Általános Iskola diákjainak közös, háromnapos kiránduláson volt lehetőségük részt venni.

Első nap a nyíregyházi Állatparkba látogattunk el. Már a közös ebéd során jó hangulatban kezdtek ismerkedni, beszélgetni a gyerekek.  Együtt fedeztük fel az Állatpark csodáit. A Zöldpiramis és a Viktória ház lenyűgöző állatvilága elbűvölte a gyerekeket. Sajnos az esős idő picit megrövidítette állatkerti sétánkat, de ennek ellenére a késő délutáni órákban vidáman szálltunk fel a buszra, s indultunk Nyírtelekre. Az iskola alsó tagozatának épületében már várt bennünket Nagy Gábor igazgató helyettes úr, aki körbevezette vendégeinket az épületben, és bemutatta iskolánk működését. Számítógépes prezentáció segítségével testvérvárosunk diákjai megismerkedhettek Nyírtelek nevezetességeivel. Ezután személyes bemutatkozásra, közös játékra került sor. Vendégeink néhány tehetséges tanulója gyönyörű zongorajátékkal fokozta a hangulatot. A finom vacsora után a nyírteleki diákok elbúcsúztak újdonsült barátaiktól, akik a szálláshelyükre utaztak kipihenni a kellemes fáradalmakat.

Másnap napsütéses kiránduló időre ébredtünk. A közösen elfogyasztott reggeli után elindultunk úticéljaink felé (Tokaj, Szerencs, Monok), ahol igazán érdekes, izgalmas programoknak néztünk elébe. Első „állomásunk” Tokaj volt, ahol a Szent István szobor előtt valóban megható élményben volt részünk. A nyírteleki és beregrákosi gyerekek együtt, közösen énekelték el a Himnusz első versszakát, majd szavalva folytattuk a következő strófákkal, felidézve a Tokajra utaló sorokat. Ezt követően ha nem is a megénekelt „nektárt”, de finom ízes tokaji mustot kóstolhattunk meg a Rákóczi pincében tett látogatásunk során.  Majd egy vízibuszos kirándulás során az őszi köntösbe burkolózott Tiszát és a Bodrogot csodálhattuk meg. A következő úticélunk Szerencs volt. Azt hiszem, ezt várták leginkább a gyerekek, hiszen saját készítésű csokoládéval nem minden nap térhet haza az ember. A csokoládé üzem által nyújtott program felülmúlta a várakozásokat. Megismertük a csokoládégyártás alapjait, a szerencsi csokoládégyár történetét, végig kóstoltuk a finomabbnál finomabb csokikat, és mindenki megalkothatta saját ihletésű csokoládéját. A Kossuth Emlékház Monokon igazi szellemi élményt nyújtott. Részletes, élményszerű tárlatvezetés során sok érdekes, a tankönyvekben nem olvasható információt tudtunk meg Kossuth Lajosról. A gyerekek átfogó képet kaphattak a XIX. század világáról. A napot újra közös vacsorával, beszélgetéssel zártuk.

Kirándulásunk harmadik napján a nyíregyházi Aquarius élményfürdőbe vezetett utunk. Már reggeli közben nagy volt az izgalom a gyerekek körében, hiszen a fürdőzés, csúszdázás hatalmas élmény legtöbb gyerek számára. Kisebbek-nagyobbak megtalálták a számukra megfelelő szórakozást. Megszámlálhatatlanul sokszor csúsztak le a különféle csúszdákon, vidáman pancsoltak a kalandmedencékben. A jó úszók Béla bácsival – a beregrákosi iskolaigazgató úrral – a versenymedencét is kipróbálhatták. Majd kipirult arccal, éhes hassal ültek le a finom ebédet elfogyasztani. Ezt követően fáradhatatlan gyermekseregnek még volt ideje egy kis fürdőzésre. A délutáni órákban napsütéses időben indultunk vissza Nyírtelekre, ahol egy közös fagyizás zárta a felejthetetlen három napot.

Búcsúzás után vendégeink kicsit fáradtan, de új élményekkel, új baráti kapcsolatokkal gazdagodva indultak haza. A pályázat keretében megvalósult programok mind a vendég, mind a helyi diákok számára egy felejthetetlen kirándulással nyitotta meg a tanév őszi szünetét. Minden résztvevő nevében hálás köszönet a szervezőknek!

Tereminé Horváth Ildikó és Kiss Erika

A kárpátaljai Beregrákos magyar tannyelvű általános iskolája tanulóinak látogatása

1. április 5. és 7.-e között a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. pályázatának köszönhetően az ukrajnai Beregrákos magyar tannyelvű általános iskolájának tanulói és a nyírteleki Szent Anna Katolikus Általános Iskola diákjai közös kiránduláson vettek részt.

Április 5.-én Nyíregyházára látogattunk és fedeztük fel a méltán nemzetközi hírű Állatparkot. A gyerekek nagy élvezettel ismerkedtek a ritkán látható, olykor igazán egzotikus állatokkal. Az Ócenárium és a Viktória-ház világa lenyűgözte őket. A látogatás során hamar kialakult a kapcsolat a két iskola diákjai között. A közös ebéd már nagy beszélgetések közepette zajlott. A vidám fóka-bemutató valódi „desszert” volt. Késő délután busszal indultunk Nyírtelekre. Vendégeinket az általános iskola épületében az iskola vezetése fogadta és kalauzolta körbe. Az egyik tanteremben számítógépes prezentáció segítségével testvérvárosunk diákjai megismerkedhettek Nyírtelek nevezetességeivel. Ezután személyes bemutatkozásra, közös játékra került sor. A vacsora után a nyírteleki diákok elbúcsúztak újdonsült barátaiktól, akik a szálláshelyükre utaztak kipihenni a kellemes fáradalmakat.

Április 6.-án a közös reggeli után gyönyörű időben vágtunk neki az újabb izgalmasnak ígérkező napnak. Első állomásunk Tokaj volt, ahol a Szent István szobor előtt a nyírteleki és beregrákosi gyerekek közösen szavalták el a Himnuszt, felidézve a Tokajra utaló sorokat. Ezt követően, ha nem is a megénekelt „nektárt”, de finom fagylatot kóstolhattunk meg. Majd egy hajókirándulás során az ébredő természetet csodálhattuk meg a Tisza és a Bodrog folyók mentén. Az ebédet már Szerencsen fogyasztottuk el, majd a helyi csokoládé üzemben megismertük a csokoládégyártás alapjait, a szerencsi csokoládégyár történetét. Végig kóstoltuk a finomabbnál finomabb termékeket és fő attrakcióként mindenki saját csokoládét készíthetett. A Kossuth Emlékház Monokon igazi történelmi élményt nyújtott. Az élményszerű tárlatvezetés közel hozta Kossuth Lajos alakját és korát. A napot újra közös vacsorával, beszélgetéssel zártuk Nyírtelken.

Április 7.-én a nyíregyházi Aquarius élményfürdőbe vezetett utunk, ahol mindenki megtalálta a megfelelő szórakozást a különféle csúszdákon, az örvénymedencében vagy a hullámok között. Kipirult arccal, éhes hassal érkeztek az ebédhez a diákok. Még egy kis fürdőzés és a délutáni órákban visszabuszoztunk Nyírtelekre, ahol egy közös fagyizás zárta a felejthetetlen három napot.